Μήπως είναι κακομαθημένο;

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Όλοι μας έχουμε πει κάποια στιγμή τη φράση «είναι κακομαθημένος/η..», είτε για να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενά μας, είτε γιατί στα αλήθεια η συμπεριφορά κάποιων είναι ανώριμη ή απλά είναι κακομαθημένα παιδιά. Σε ενήλικες λέγεται ανωριμότητα, στα παιδιά λέγεται ότι είναι κακομαθημένα.

 

Τα πολλά παιχνίδια

Πολλές φορές επιλέγουμε τα παιχνίδια σαν ένα τρόπο να ηρεμήσουμε το παιδί. Ήθελε για παράδειγμα να κάτσουμε 5 ημέρες ακόμα για διακοπές και εμείς δεν μπορούμε για τους λόγους μας να επιβαρυνθούμε κι άλλες μέρες λόγω εργασίας ή λόγω χρημάτων. Επειδή λοιπόν το παιδί συνεχίζει να μην αντιλαμβάνεται ότι οι διακοπές σταμάτησαν εμείς επιλέγουμε τον εύκολο τρόπο, να του πάρουμε ένα παιχνίδι!

Με αυτόν τον τρόπο το παιδί αποκτά την αίσθηση πως εάν δεν καταφέρει κάτι θα «ανταμειφθεί» με κάτι άλλο. Εμείς λοιπόν σε αυτή την περίπτωση κάνουμε ένα κακομαθημένο παιδί – όχι τόσο βέβαια εάν πιεζόμασταν σε κάθε επίπεδο για να μείνουμε άλλες 5 μέρες διακοπές, αλλά σε τέτοιο επίπεδο ώστε να ζητάει πράγματα.

 

Δεν τρώω τις φακές

Ναι και σε εμάς δεν μας αρέσουν τόσο πολύ οι φακές, αλλά τις βάζουμε μέσα στη διατροφή μας, γιατί έχουν σίδηρο και πρωτεΐνη και στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Η εύκολη λύση είναι να πάρουμε ένα σνίτσελ να του φτιάξουμε στα γρήγορα ή να έχει τα χρήματα που χρειάζεται για να πάρει μόνο του κάποιο σνακ ή Junk Food για να αποφύγει τις φακές.

Εμείς το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να φάμε μαζί με το παιδί τις φακές και να του δώσουμε να καταλάβει τα θετικά. Κάποια άλλη φορά ή μέρα θα φάμε κάτι άλλο πιο γευστικό, τώρα όμως πρέπει να μάθουμε να τρώμε τις φακές. Όσο λοιπόν και εμείς κάνουμε πίσω τόσο τα παιδιά θα χαλάνε τη διατροφή τους και θα γίνονται πιο κακομαθημένα…

 

Προτεραιότητες

Οι προτεραιότητες είναι κάτι που θα πρέπει να δώσουμε σε ένα παιδί και να του θέσουμε όρια από τον 6ο κι όλας μήνα. Προτεραιότητα είναι το σχολείο και η μελέτη για το σχολείο, να έχουμε τακτοποιημένα τα πράγματά μας για παράδειγμα και γενικά ό,τι κάνουν όλα τα παιδιά! Εάν αυτές οι προτεραιότητες μένουν πίσω θα έχουμε αρκετά προβλήματα. Ένα παιδί που δεν διαβάζει, ένα παιδί που θα είναι μόνιμα ακατάστατο γιατί δεν του δώσαμε την απαραίτητη καθοδήγηση, ένα κακομαθημένο παιδί που θα κάνει το δικό του!

 

Η επιβράβευση!

Για να μην χάσει η επιβράβευση το νόημά της, θα πρέπει να την εφαρμόζουμε όταν όντως το παιδί προσπάθησε για να πετύχει κάτι. Όταν το επιβραβεύουμε συνεχώς χωρίς λόγο, τότε θα μάθει από εμάς πως μπορεί χωρίς κόπο να αποκτά πράγματα και να επιβραβεύεται!

Ας μην γελιόμαστε, πολλές φορές είναι πιο εύκολη και για εμάς η άλλη οδός, του κακομαθημένου παιδιού, κάποια στιγμή όμως θα μας γυρίσει μπούμερανγκ! Ας προσπαθήσουμε μαζί 😊